Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vliv primárních reflexů na vzdělávání dětí s ADHD
Jirešová, Petra ; Šumníková, Pavlína (vedoucí práce) ; Hájková, Vanda (oponent)
NÁZEV: Vliv primárních reflexů na vzdělávání dětí s ADHD AUTOR: Petra Jirešová KATEDRA (ÚSTAV) Katedra speciální pedagogiky VEDOUCÍ PRÁCE: PhDr. Pavlína Šumníková, Ph.D. ABSTRAKT: Bakalářská práce se věnuje tématu vliv primárních reflexů na vzdělávání dětí s ADHD. V úvodu práce se zabývám vysvětlením pojmu syndromu ADHD, etiologii a diagnostikou. V další části popisuji jednotlivá školská zařízení a možnosti vzdělávaní žáků s ADHD. Dále se zaměřuji na organizace, které mohou pomoci rodičům dětí se syndromem ADHD. V poslední kapitole úvodní části práce se věnuji primárním reflexům a neuro- vývojové terapii. V rámci vlastního šetření uvádím případovou studii, kterou jsem rozšířila o poznatky vyšetření z neuro-vývojové terapie. Cílem bakalářské práce je zjistit, zda provádění cviků má vliv na potlačení přetrvávajících primárních reflexů u dětí s ADHD. Výsledky práce ukazují, že terapie může u dětí s ADHD zmírnit některé symptomy syndromu a zlepšit jejich podmínky ve vzdělávání. KLÍČOVÁ SLOVA: Syndrom ADHD, Etiologie a diagnostika syndromu ADHD, vzdělávání žáků s ADHD, Primární reflexy, Neuro-vývojová terapie
Neuro-vývojová stimulace v práci speciálního pedagoga
Volemanová, Marja Annemiek
Cílem disertační práce na téma Neuro-vývojová stimulace v práci speciálního pedagoga je popsat méně známý jev, kterým jsou přetrvávající primární reflexy a poruchy senzoricko- senzitivní integrace u dětí. Dalšími cíli této disertační práce je zjistit prevalenci přetrvávajících primárních reflexů u žáků od 5 do 8 let a ověřit účinnost metody Neuro-vývojová stimulace jako možného intervenčního programu pro speciální pedagogy. Teoretickými východisky jsou současné poznatky o psychomotorice, primárních reflexech, smyslovém vnímání a senzoricko-senzitivní integraci. Stěžejní část práce představuje výzkum prevalence přetrvávajících primárních reflexů. Výzkumný soubor tvoří 345 žáků ve věku od 5 do 8 let navštěvujících běžné mateřské a základní školy a 26 žáků ve věku od 8 do 11 let navštěvujících základní školu zřízenou podle § 16 odst. 9 školského zákona. Způsob intervence pomocí metody Neuro-vývojové stimulace je ověřen v případové studii. Další část výzkumu mapuje zkušenosti speciálních pedagogů a logopedů s metodou Neuro-vývojové stimulace jako intervenčního programu pomocí kvantitativního přístupu. Ke sběru dat byly distribuovány dotazníky mezi všemi speciálními pedagogy a logopedy, kteří absolvovali kurzy Neuro- vývojové stimulace v období od ledna 2014 do června 2019. Z výzkumu vyplývá, že u 12,8...
Neuro-vývojová stimulace v práci speciálního pedagoga
Volemanová, Marja Annemiek
Cílem disertační práce na téma Neuro-vývojová stimulace v práci speciálního pedagoga je popsat méně známý jev, kterým jsou přetrvávající primární reflexy a poruchy senzoricko- senzitivní integrace u dětí. Dalšími cíli této disertační práce je zjistit prevalenci přetrvávajících primárních reflexů u žáků od 5 do 8 let a ověřit účinnost metody Neuro-vývojová stimulace jako možného intervenčního programu pro speciální pedagogy. Teoretickými východisky jsou současné poznatky o psychomotorice, primárních reflexech, smyslovém vnímání a senzoricko-senzitivní integraci. Stěžejní část práce představuje výzkum prevalence přetrvávajících primárních reflexů. Výzkumný soubor tvoří 345 žáků ve věku od 5 do 8 let navštěvujících běžné mateřské a základní školy a 26 žáků ve věku od 8 do 11 let navštěvujících základní školu zřízenou podle § 16 odst. 9 školského zákona. Způsob intervence pomocí metody Neuro-vývojové stimulace je ověřen v případové studii. Další část výzkumu mapuje zkušenosti speciálních pedagogů a logopedů s metodou Neuro-vývojové stimulace jako intervenčního programu pomocí kvantitativního přístupu. Ke sběru dat byly distribuovány dotazníky mezi všemi speciálními pedagogy a logopedy, kteří absolvovali kurzy Neuro- vývojové stimulace v období od ledna 2014 do června 2019. Z výzkumu vyplývá, že u 12,8...
Neuro-vývojová stimulace v práci speciálního pedagoga
Volemanová, Marja Annemiek ; Květoňová, Lea (vedoucí práce) ; Vítková, Marie (oponent) ; Bartoňová, Miroslava (oponent)
Cílem disertační práce na téma Neuro-vývojová stimulace v práci speciálního pedagoga je popsat méně známý jev, kterým jsou přetrvávající primární reflexy a poruchy senzoricko- senzitivní integrace u dětí. Dalšími cíli této disertační práce je zjistit prevalenci přetrvávajících primárních reflexů u žáků od 5 do 8 let a ověřit účinnost metody Neuro-vývojová stimulace jako možného intervenčního programu pro speciální pedagogy. Teoretickými východisky jsou současné poznatky o psychomotorice, primárních reflexech, smyslovém vnímání a senzoricko-senzitivní integraci. Stěžejní část práce představuje výzkum prevalence přetrvávajících primárních reflexů. Výzkumný soubor tvoří 345 žáků ve věku od 5 do 8 let navštěvujících běžné mateřské a základní školy a 26 žáků ve věku od 8 do 11 let navštěvujících základní školu zřízenou podle § 16 odst. 9 školského zákona. Způsob intervence pomocí metody Neuro-vývojové stimulace je ověřen v případové studii. Další část výzkumu mapuje zkušenosti speciálních pedagogů a logopedů s metodou Neuro-vývojové stimulace jako intervenčního programu pomocí kvantitativního přístupu. Ke sběru dat byly distribuovány dotazníky mezi všemi speciálními pedagogy a logopedy, kteří absolvovali kurzy Neuro- vývojové stimulace v období od ledna 2014 do června 2019. Z výzkumu vyplývá, že u 12,8...
Možnosti ovlivnění vybraných oblastí psychomotorického vývoje dítěte pomocí Neuro-vývojové terapie
Volemanová, Marja Annemiek ; Květoňová, Lea (vedoucí práce) ; Hájková, Vanda (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na psychomotorický vývoj dítěte v kontextu přetrvávajících primárních reflexů. Autorka vychází z poznatků vývojové psychologie a neurofyziologie, že některé vývojově starší fáze musí za optimálních okolností vývoje a zrání dítěte v jistém období vymizet, a být nahrazeny ontogeneticky novějšími formami. Výzkumy potvrzují spojitost přetrvávajících primárních reflexů, psychomotorického vývoje a problémů učení a chování. Cílem diplomové práce je zkoumat, jestli se inhibicí primárních reflexů pomocí Neuro-vývojové terapie prokazatelně zlepší stav dětí s opožděným psychomotorickým vývojem, včetně jejich školního prospěchu. Autorka se v úvodních kapitolách zaměřuje na normální psychomotorický vývoj dítěte, zejména na hrubou motoriku, jemnou motoriku, smyslové dovednosti včetně propriocepce a kinestezie a jejich význam pro schopnost učení ve školním věku. V další části diplomové práce jsou rozebrány jednotlivé primární reflexy, a jejich vliv na psychomotorický vývoj. Zvláštní pozornost autorka věnuje fázi lezení u dětí v kojeneckém věku, kterou považuje za důležitý milník v optimálním psychomotorickém vývoji. Z kazuistik vyplývá, že přeskočení jakékoli vývojové fáze dítěte můžeme považovat za rizikový faktor poruch učení a chování a zároveň nám indikuje, že u dítěte zřejmě...
Vliv primárních reflexů na vzdělávání dětí s ADHD
Jirešová, Petra ; Šumníková, Pavlína (vedoucí práce) ; Hájková, Vanda (oponent)
NÁZEV: Vliv primárních reflexů na vzdělávání dětí s ADHD AUTOR: Petra Jirešová KATEDRA (ÚSTAV) Katedra speciální pedagogiky VEDOUCÍ PRÁCE: PhDr. Pavlína Šumníková, Ph.D. ABSTRAKT: Bakalářská práce se věnuje tématu vliv primárních reflexů na vzdělávání dětí s ADHD. V úvodu práce se zabývám vysvětlením pojmu syndromu ADHD, etiologii a diagnostikou. V další části popisuji jednotlivá školská zařízení a možnosti vzdělávaní žáků s ADHD. Dále se zaměřuji na organizace, které mohou pomoci rodičům dětí se syndromem ADHD. V poslední kapitole úvodní části práce se věnuji primárním reflexům a neuro- vývojové terapii. V rámci vlastního šetření uvádím případovou studii, kterou jsem rozšířila o poznatky vyšetření z neuro-vývojové terapie. Cílem bakalářské práce je zjistit, zda provádění cviků má vliv na potlačení přetrvávajících primárních reflexů u dětí s ADHD. Výsledky práce ukazují, že terapie může u dětí s ADHD zmírnit některé symptomy syndromu a zlepšit jejich podmínky ve vzdělávání. KLÍČOVÁ SLOVA: Syndrom ADHD, Etiologie a diagnostika syndromu ADHD, vzdělávání žáků s ADHD, Primární reflexy, Neuro-vývojová terapie

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.